Stacks Image 919

Midt i hetebølgen går Cola-prisen opp



Cola har lagt på brusprisen med 1 baht for å gjenspeile de nåværende høyere kostnadene for råvarer og transportkostnader, men det totale brusmarkedet i år øker på grunn av den asiatiske hetebølgen.


Richa Singh, Coca-Cola Companys markedsdirektør for Thailand, Myanmar og Laos, anslår Thailands totale brusmarked til å være verdt mer enn 56 milliarder baht.

– Med den langvarige hetebølgen, lettelsen av Covid-19-krisen og den gradvise gjenopprettingen av forbrukernes kjøpekraft i år, bør veksten i år overstige fjorårets 7 %, sier Richa.

– For øyeblikket har Coca-Cola en markedsandel i Thailand på 56 % av det totale markedet for kullsyreholdige drikker, spesielt for mørke drikker, som Cola, sa Richa.

– I tillegg ble det i løpet av mai måned lansert et nytt varemerke kalt «Ooh-Ha». Det er en brus blandet med fruktsmaker, uten sukker og null kalorier, sier hun.

– Merket har som mål å målrette den yngre generasjonen i alderen 16-25, som foretrekker forfriskende og helseorienterte drikke.

Kilde: The Nation
RSS 


Slik ser du norsk TV i Thailand